قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، داشتن شجاعت و صداقت در قلم را مسئولیت و رسالت سنگین خبرنگاران خواند.

 شجاعت و صداقت؛ مسئولیت و رسالت سنگین خبرنگاران است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز، سید مرتضی بختیاری در مراسم تکریم و معارفه مدیر عامل موسسه فرهنگی قدس، با گرامیداشت 17 مرداد ماه سالروز شهادت شهید محمود صارمی و روز خبرنگار به تبیین وظایف اصحاب رسانه پرداخت و ابراز کرد: روز خبرنگار در تقویم انقلاب اسلامی یادآور خاطره‌ رشادت‌ها و فداکاری‌های انسان هایی است که در عرصه قلم و بصیرت تلاش کردند و در راستای بالا بردن سطح آگاهی و اندیشه‌ مردم از هیچ کوششی دریغ نکردند.
وی با تاکید بر اینکه صاحبان قلم در قبال جامعه اسلامی مسئول هستند، تصریح کرد: اهالی قلم و اندیشه در نظام اسلامی در قبال حوادث و رخدادهایی که برای این نظام رخ می دهد، مسئول هستند و باید همواره رضای خدا، قرآن، اسلام و شهدا را مدنظر داشته باشند.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی خبرنگاران را به داشتن صداقت و شجاعت در قلم توصیه کرد و درباره چرایی سختی کار اصحاب رسانه، گفت: خبرنگاران باید از یک سو حقیقت را بگویند و نقش روشنگری خود را ایفا کنند، و از سوی دیگر مراقب باشند که حیثیت و آبروی مومنی خدشه دار نشود.
بختیاری صداقت، شفاف سازی امور و ارائه حقایق به جامعه را از وظایف خطیر اهالی رسانه دانست و ابراز کرد: صداقت و شجاعت در قلم و انتقال معضلات جامعه به مسئولان در کنار حفظ آبرو و حیثیت مردم دو مجاهدت بزرگ و سختی کار خبرنگاران است که اگر رعایت شود، اجری عظیم برای آن ها در پیشگاه خداوند ایجاد خواهد کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به صراحت و جدیت امیرالمومنین علی علیه السلام در مبارزه با مفاسد اقتصادی اشاره و ابراز کرد: امام علی(ع) نسبت به بیت المال و اموال عمومی حساس و در برخورد با متجاوزان و خیانت‌کاران به اموال مردم بسیار جدی بودند.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی بزرگترین سرمایه و پشتوانه نظام مقدس اسلامی را اعتماد عمومی خواند و گفت: امانت‌داری مسئولان اعتماد عمومی را نسبت به نظام اسلامی ارتقا می‌دهد و این بزرگترین سرمایه و پشتوانه جمهوری اسلامی است. مسئولانی که با خیانت‌های خود به این سرمایه ضربه می‌زنند در واقع به نظام اسلامی آسیب می‌رسانند و رسانه‌ها نباید در برابر آن ها سکوت کرده و بی‌تفاوت باشند.
وی عملکرد صحیح اصحاب رسانه را نیز در جلب اعتماد مردم بسیار حائز اهمیت خواند و تاکید کرد: رسانه‌ها آنجا که لازم است، باید نسبت به مفسدان شفاف سازی کنند، تا جلوی فسادی بزرگتر گرفته شود و در این راه از هیچ چیز جز خداوند نباید هراس داشته باشند.

روزنامه قدس باید برای سایر رسانه‌ها الگو باشد
بختیاری روزنامه قدس را به دلیل وابستگی به بارگاه امام علی بن موسی الرضا(ع) دارای ظرفیت بی‌نظیر فرهنگی خواند و خاطرنشان کرد: از روزنامه قدس به عنوان رسانه‌ای که منصوب به امام رضا(ع) است، انتظار می‌رود در راستای نشر حقایق، اخلاق و اشاعه فرهنگ اهل بیت(ع) در جامعه بکوشد و آرمان‌های انسانی و اسلامی را برای بالا بردن شمارگان خود فدا نکند. اگر اخلاق اسلامی محقق شود در پی آن شمارگان نیز افزایش خواهد یافت و خداوند وعده کمک به مؤمنان را داده است.
وی یکی از رسالت‌های اصلی روزنامه قدس را اشاعه فرهنگ رضوی در جامعه معرفی کرد و با بیان اینکه هر کجا فرهنگ اهل بیت(ع) وارد شده آبادانی، اخلاق و امنیت نیز در آنجا رواج یافته است، گفت: از مدیریت و کارکنان روزنامه قدس انتظار می‌رود ترویج فرهنگ اسلامی، رعایت اخلاق و امانتداری را در دستور کار داشته باشند.
بختیاری طرح موضوعات غیر واقع را در رسانه‌ها نهی کرد و گفت: رسانه‌هایی که با تیترهای ناصحیح به دنبال بالا بردن شمارگان خود هستند، در قیامت باید پاسخ‌گوی خداوند باشند. تیتر خبر باید با مطالب گفته شده توسط فرد همخوانی داشته باشد.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی روزنامه قدس را دارای ظرفیت الگو شدن برای سایر روزنامه‌ها دانست و به خبرنگاران این رسانه توصیه کرد: در اطلاع رسانی امانت داری، رعایت اخلاق، شجاعت و صداقت را سرلوحه کار خود قرار دهید و اگر نقدی هم به بخش یا فردی وارد بود، آن را با قوت و شهامت پیگیری کنید، حتی اگر آن نقد نسبت به من باشد.
در این مراسم رضا خوراکیان؛ مدیر مسئول پیشین روزنامه قدس به نقش رسانه‌ها در جنگ نرم اشاره و اظهار کرد: امروز فضایی امیدوار کننده، نو و خلاق در آستان قدس رضوی برای نقش آفرینی در جهان اسلام در راستای اشاعه فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام ایجاد شده که رسانه‌ها در تحقق این اهداف و آرمان‌ها نقش بی‌بدیلی را می‌توانند ایفا کنند.
در ادامه نیز ایمان شمسایی؛ سرپرست موسسه فرهنگی قدس بر تلاش تمامی کارکنان این مجموعه برای تحقق منشور هفتگانه آستان قدس رضوی تاکید و ابراز کرد: روزنامه قدس باید رنگ و بوی خدمت در راستای رسالت‌های آستان قدس رضوی داشته باشد و باید به موضوع خدمت رسانی به محرومان و بیان دغدغه‌های آن‌ها توجه ویژه داشته باشد.
در پایان، حکم سرپرستی موسسه فرهنگی قدس، توسط سید مرتضی بختیاری به ایمان شمسایی اعطا شد و از خدمات رضا خوراکیان تقدیر به عمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.